Asansör ruhsatı, asansörün tam anlamıyla çalışmasını sağlamak için alınan bir belgedir. Asansör ruhsatı alan asansör firmaları asansörlerinin montajını yaptıktan sonra kullanıma açabilir. Asansör ruhsatı “Asansör İşletme, Bakım ve Periyodik kontrol yönetmeliği” ne uygun olarak yapılmalıdır. Bu yönetmeliğe uygun olarak hareket eden asansör firmaları asansörleri için asansör ruhsatı alabilir.
Asansör ruhsatı almak asansör firmaları için uzun ve yorucu bir süreç olabilir. Ancak alınması gereken bir belgedir. Asansör ruhsatı almak için yapılması gerekenler aşağıdaki gibidir.
- Sanayi sicil belgesi,
- Onaylanmış kuruluş tarafından düzenlenen uygunluk belgesi veya raporu (CE belgesi)
- AB uygunluk beyanı (2014/33/AB) ve imza sirküsü sureti
- Garanti belgesi
- TSE hizmet yeterlilik belgesi
- Başvuru sahibi asansör monte eden tarafından asansör yaptırıcısına kesilen montaj ve proje bedeli dahil fatura
- İlk periyodik kontrol raporu (Yeşil etiket olacak.)
Asansörler için ruhsatı o bölgenin belediyeleri vermektedir. Ancak belediyeye başvurmadan önce asansör firmaları asansör ruhsatı için belgeleri hazırlamak zorundadırlar. Asansör firmaları bu belgeleri kolayca yorulmadan hazırlamak için mutlaka Asansör proje ve mühendislik firmalarına başvurmalıdır.
Cemka mühendislik asansör firmaları için Asansör ruhsatı hazırlamaktadır. Asansör ruhsat işlemleri mühendislerimiz tarafından hazırlanır. Asansör ruhsatı için dosyada eksik olmaması için gereken özeni gösteren firmamız her zaman en iyisini yapmaktadır.