Asansör Bakım Sözleşmesi Örneği:

 

Asansör bakım sözleşmeleri artık TS EN 13015‘e göre olacak. Yönetmeliğe göre hazırladığımız bakım sözleşmesi örneğini bizden istemek için iletişime geçiniz.

 

 

 

 

 

 

 

 

Asansör Bakım Sözleşmesi 2019 Asansör Bakım Yönetmeliği

Yönetmelikte geçen bakım sözleşmesi metinleri şöyle:

  • Yapı kullanma izin belgesi alan ve amacına uygun olacak şekilde ilk kez kullanıma açılan binada/yapıda yasal olarak bina sorumlusu atanana kadar asansör yaptırıcısı ile asansör monte eden veya onun yetkili servisi arasında bakım sözleşmesi yapılır.
  • Asansör monte eden veya onun yetkili servisi; bakım, onarım, arıza giderme ve periyodik kontrol faaliyetleri yürütülürken görevlendireceği teknik bakım ve onarım personeline ilişkin tanımlayıcı tüm bilgilerin bakım sözleşmesinde yer almasını sağlar. Teknik bakım ve onarım personeline ilişkin değişiklik olması halinde, bu değişikliğe dair bilginin de söz konusu bakım sözleşmesinde yer alması ilgili asansör monte eden veya onun yetkili servisince sağlanır.
  • Yeni Yönetmelik: Panoda Şifre yada Sayaç Varsa Bakım Sözleşmesinde Belirtilecek… Asansör Yönetmeliği (2014/33/AB) kapsamında piyasaya arz edilen veya kullanımda olan asansör/asansörler için yapılacak olan bakım sözleşmesinde/sözleşmelerinde, o asansöre/asansörlere yönelik herhangi bir cihaz veya şifreleme gibi yöntemlerle engelleme veya kısıtlama yapılıp yapılmadığına dair bilginin yer alması asansör monte eden veya onun yetkili servisi tarafından sağlanır.
  • Teknik dosya hazırlanırken içeriğinde genellikle iş planı, asansör montaj sözleşmesi, kuyu röleve formu, tasarım ve risk değerlendirme raporları, müşteriye ait mülk formu, müteahhit için bir bilgilendirme formu, projeler, gerekli hesaplar, sipariş asansörler, malzemelerin genel formu, firmanın malzeme girdi formu, montaj ile ilgili kontrol yapıldıysa bunun formu, AT uygunluk beyanı, Bakım sözleşmesi, CE sertifikaları ve son kontrol formu gibi formlar ve maddeler bulunmalıdır.
  • Bakım sözleşmesi yapıldıktan sonra asansör monte eden veya onun yetkili servisi, binadaki/yapıdaki asansör sayısı dikkate alınarak bina sorumlusunun belirleyeceği sayıda kişiye acil durumlarda kurtarma çalışması konusunda yılda en az bir defa eğitim verir. Eğitim, yetkili servis teknik bakım ve onarım personeli tarafından verilir. Verilen bu eğitim yetkili servis teknik sorumlusu ve eğitimi veren kişi tarafından imzalanan bir tutanakla kayıt altına alınır ve tutanağın bir sureti bina sorumlusuna iletilir. Bina sorumlusu, eğitim alan kişi/kişilerin değişmesi halinde yeni kişi/kişilere eğitim verilmesini sağlar.

İlgili Yazılar

6 Nisan 2020’den Sonra Asansör Firmalarının Mesleki Sorumluluk Sigortası Yaptırması Zorunlu Olacak!

Tüm Asansörcüler Dikkat… (12) Yetkili servis kendisi tarafından asansöre verilen bakım, onarım ve servis hizmeti ile ilgili olarak mesleki hata ve/veya ihmaller nedeniyle bina sorumlusunun ve diğer üçüncü şahıslar tarafından ileri sürülecek zarar ve ziyan taleplerini karşılamak üzere en...

Read More

Yetki Belgeli Mühendis İşten Çıkarsa 15 Gün İçinde Yenisi İstihdam Edilecek. Tam Zamanlı Sigortalı Mühendis Olacak!

Tüm Asansörcüler Dikkat… Yetkili servis merkezinde veya bölgesinde ikinci fıkraya göre asgari şartlarda istihdam edilmesi zorunlu olan personelin kendi isteği ile işten ayrılması durumunda, işten ayrılan personelin yerine 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanununda belirtilen fesih süresi sonu...

Read More

Modül G’de TSE’ye HYB için Her Yıl Tescil Belgesi Gösterme Zorunluluğu Ortadan Kalktı!

Tüm Asansörcüler Dikkat… Yürürlükten kalkan madde: Yönetmeliğe göre birim doğrulaması yaparak asansör monte eden statüsü kazanan gerçek veya tüzel kişi, TSE Hizmet Yeterlilik Belgesinin düzenlenme tarihinden itibaren yılda en az bir adet elektrik veya en az bir adet hidrolik...

Read More